Katka Lusková

#1 Vyloupni se. Bez příběhu není hrdiny

Kolik hrdinů znáte? Jakou inspiraci vám přinesli? A jak jste se o nich dozvěděli?

Superman i princezna Diana

Jako malá jsem milovala příběhy. Dianu, princeznu z Walesu, zná celý svět. Pro mě byla ztělesněním důstojnosti, elegance, jemnosti, laskavosti, oduševnělé krásy, lásky, péče a později i bolesti. Bořila pravidla. Byla pečovatelkou a hrdinkou.

O jejím životě informoval někdo jiný. Média. A všichni víme, jak její příběh skončil.

Ale co kdyby svůj příběh měla Diana od začátku v rukou ona sama? Co kdyby ona sama autenticky a svobodně mluvila o věcech, lidech a projektech, které jí ležely na srdci? Jak by její příběh probíhal a jak by skončil?

Supermana jsem jako malá zbožňovala. Zachraňoval svět, pomáhal lidem. Byl silný, chytrý (i když ze sebe dělal v duchu anonymity ňoumu) a taky skromný. Nechtěl slávu. Chtěl pomáhat. Jeho příběh je smyšlený.

Odkud je znám? Z médií a filmu.

Co mi dali? Jejich příběh mě inspiroval být tím, kým opravdu jsem. Vážit si sebe, nenosit masky (nevyplácí se to, šťastní v tom nebudete) a nebrat se tak vážně.

Síla příběhu je nepopiratelná. A bez příběhů není hrdinů.

Žijeme v digitální době a obří síle sociálních sítí. Denně na nás vyskakují příběhy značek a lidí, jejich vize, lifestyle i soukromí. 

Jsme konzumenti. Dýcháme a baštíme obsah v creators economy. Obsah se na nás valí 24/7.

Obsah různého typu, od „běžných“ lidí, našich známých a sledujících, pro které sítě jako Facebook a jiné v počátku vznikly. A pak obsah veřejně známých lidí, co vyhráli v Love Islandu nebo soutěžích jako Česko hledá…dosaďte si. Přes dnešní influencery, politiky a jejich manželky, až po herce, zpěváky a misky, kteří méně pracují, hrají a zpívají ve fyzickém světě, za to více prodávají a spolupracují ve světě digitálním. 

A lidé hltají jejich příběhy.

A lidé se stávají závislými na jejich životech a činech.

Jsou ale tito lidé přínosnou inspirací pro své sledující? Jsou to experti? Jsou odborníci na nějaké téma? Nebo těží hlavně z toho, že své publikum pouští – kolikrát i doslova – do své ložnice a odkrývají zákoutí svého osobního života a svá dramata?

Odpověď nechám na každém zvlášť.

Po Zemi, i v naší české kotlině, chodí hromada inspirativních zajímavých lidí, kteří jsou skvělí ve své profesi či oboru, nasbírali znalosti a zkušenosti a mají co hodnotného předat. Přesto mnoho z těchto lidí vidět není. Nebudují svou osobní značku. Proč? Možná proto, že…

…mají pocit, že nemají co říct.

…neví, jak a čím začít.

…nemají čas.

…mají pocit, že je tady kupa jiných, co si ten prostor „víc zaslouží“.

…mají jiné priority, budování osobní značky mezi ně nepatří.

Tady se prosím zastavte a položte si otázku:

„Může mít budování mé osobní značky pozitivní dopad na můj život?“

„Může mi osobní značka pomoct v mé profesi, v mé práci, v mých cílech a snech?“

Pokud je vaše odpověď ANO, tak nečekejte a začněte psát svůj příběh.

Zajímají vás další články o brandingu a osobní značce? Čtěte blog „Vyloupni se“ a registrujte se emailem mezi měsíční odběratele.

Registrace do newsletteru "Vyloupni se a buduj osobní značku"

Nechte mi tu váš email a budete dostávat měsíčník o brandingu a jak na osobní značku.